מרגישים שהחיים גדולים עליכם?

משתפת במשהו שלא חשבתי לכתוב עליו, והבנתי שלאור המצב המתמשך אולי נכון לכתוב עליו.

אתמול בלילה פרסמתי סטטוס לגבי התמקדות בכלל ואחד החלקים המרכזיים שלה בפרט, והחלק הזה הוא חשיבות השהייה עם המקומות המעורפלים והלא ברורים בתוכנו והקשבה להם.

למה?

כי שם נמצא תמיד מידע חדש ומקדם לגבי תהליך החיים שלנו.

זה ככה ממש בקיצור...

ולמה אני כותבת על זה שוב?

כי מישהי, ששיתפה את הסטטוס שלי כתבה בכותרת של השיתוף שלה: "אולי זה תופס גם למדינות ומילחמות...", וחשבתי שזה מאוד מעניין שהיא מעלה את זה, כי זה בדיוק מה שאני חשבתי לאחרונה.

אני משתתפת בקבוצה שקוראת את ה-process model.

זה ספר פילוסופי מורכב שכתב פרופ' ג'נדלין, אבי שיטת ההתמקדות, ובמפגש האחרון שלנו הסתכלתי על כל מה שקורה פה כרגע, ובמובן מסוים זה נראה לי בדיוק כמו תהליך חיים, כפי שאנו רואים אותו בהתמקדות.

גם בהתמקדות אנו לרוב נתקלים בתוכנו בהרבה קולות מנוגדים, שלכל אחד מהם יש רצון משלו, אג'נדה משלו, פחדים משלו, ועדיין למרבה הפלא הם כולם חלק מאותו תהליך חיים.

במצב "רגיל", לרוב נוכחותם של כל הקולות המנוגדים בתוכנו, היא זו ש"תוקעת" אותנו, לא מאפשרת לנו לנוע קדימה.

ההתמקדות מכירה בקיומם של כל הקולות האלו בתוכנו ובהיותם חלק מתהליך החיים שלנו.

בהתמקדות אנחנו לא שופטים אף אחד מהקולות, אלא מכירים בקיומם ובכך שכל אחד מהם מנקודת מבטו, נמצא שם לטובתנו, לטובת תהליך החיים שלנו.

לרוב תוך כדי השהיה עם כל הקולות האלו והקשבה להם ממקום לא שיפוטי, עולות המון תובנות חדשות, שמאפשרות לתהליך החיים לנוע קדימה.

אז אין לי ספק שהמצב פה מאוד מורכב, אבל גם בחיים האישיים שלנו אנחנו הרבה פעמים מרגישים שהמצב מאוד מורכב, ואין לו פיתרון, ולכן אנחנו מוותרים...

ובכל זאת, חוויתי לא מעט פעמים באופן אישי, איך פתרונות יצירתיים מתקבלים על ידי איפשור של הקשבה לא שיפוטית, ושהייה עם קולות מעורפלים.

אז אולי זה תופס גם למדינות ומלחמות?

אני בטוחה שכן.

איך?

לא יודעת עדיין, צריך להתמקד על זה...

סתם חומר למחשבה...
אז אם גם לכם נראה שאין תשובות, ואין פתרונות... בואו נבדוק מחדש: